Stresul este modalitatea corpului tău de a te pregăti pentru o provocare, ridicându-ţi gradul de alertă, concentrare și rezistență. În schimb, dacă ești stresat constant, acesta poate fi un semn că organismul tău nu mai gestionează potrivit momentele de zi cu zi.

Stresul poate deveni o problemă gravă pentru sănătatea ta atunci când:

  • Ai insomnii, nu te poți odihni corect
  • Te simți iritat cu privire la tine și la ceilalți
  • Ai probleme de relaționare cu ceilalți
  • Te simți deprimat, panicat și anxios

Dacă observi oricare dintre aceste semne, este un moment bun să încerci să faci față stresului din viața ta și să vorbești cu cineva despre ceea ce simți. Tu ce faci când simţi că eşti stresat?

Ce pot face?

Prevenirea este cel mai bun remediu! Câteva lucruri pe care le poți face pentru a te menține echilibrat:

  • Încearcă să iei pauze în care să te relaxezi
  • Acordă-ți cel puţin 30 de minute pe zi, timp pe care să-l petreci deconectat de dispozitive (TV, smartphone, tabletă, etc.)
  • Dezvoltă abilități de rezolvare a problemelor, pentru a fi mai puțin stresat de situațiile noi
  • Păstrează constant legătura cu prietenii și familia, cere-le ajutorul dacă simţi nevoia
  • Apelează cu încredere la un consilier specializat pentru a identifica mai uşor cauzele stresului şi ce poţi face.