Toată lumea se enervează uneori, dar gestionarea sentimentelor de furie nu este întotdeauna ușor de realizat. Furia este o reacţie firească atunci când simţi că îţi sunt încălcate limitele sau valorile şi este important să înveţi să comunici nevoile tale fără a deveni exagerat de furios.

Primul pas către o gestionare mai bună a furiei este să știi motivele. Furia poate fi, de multe ori, o reacție la alte sentimente precum:

  • Jenă
  • Durere
  • Tristețe
  • Gelozie
  • Stres
  • Îngrijorare

Următorul pas este să recunoști semnele de avertisment pe care le simți atunci când ești pe cale să te enervezi foarte rău. Dacă înțelegi ce anume declanșează aceste trăiri și care sunt semnele de avertisment, poți să încerci să te calmezi și să eviți să ai un comportament violent.

Semnele ar putea fi:

  • Bătăi puternice ale inimii
  • Încleștarea dinților
  • Transpirația în exces
  • Tremur
  • Anxietate
  • Ridicarea tonului vocii
  • Pierderea simțului umorului
  • Agitație

Gestionarea furiei nu înseamnă să ignori ce simți și să aștepți ca sentimentul să treacă, ci mai important în cazul furiei este să găseşti maniere potrivite, paşnice şi acceptate social prin care poţi cere ce ai nevoie sau să transmiţi ce anume te-a deranjat. Exprimarea emoţiilor este foarte importantă pentru sănătatea ta și starea ta de spirit.

Câteva sugestii pentru a îți putea gestiona mai uşor furia:

  • Numără până la 100. Număratul în sine nu te va ajuta foarte mult, dar faptul că îți distragi atenția de la lucrul care te enervează timp de 100 de secunde, te va ajuta să nu izbucnești.
  • Pleacă și întoarce-te. Uneori vei fi prea nervos ca să discuți sau să se te ocupi de ceva într-o manieră constructivă. Dacă acest lucru se întâmplă, ia o pauză, și revino asupra problemei după ce te-ai calmat.
  • Fă exerciții fizice. Sportul, mișcarea și exercițiile fizice sunt o modalitate grozavă de a te elibera de furie.
  • Vorbește cu cineva. Încearcă să vorbești cu un prieten, un membru al familiei sau chiar un consilier.
  • Relaxează-te. Învață câteva tehnici de relaxare și aplică-le în momentele dificile.
  • Încearcă să gestionezi declașantorii furiei. Dacă știi ce te face furios, poți să faci ceva în privința asta? Spre exemplu, dacă fratele tău a lasat haine aruncate peste tot în camera voastră, poate poți să-i spui că acest lucru te deranjează. Asigură-te că ești îndeajuns de calm încât să poți purta o discuție constructivă.

Pe tine ce te înfurie sau te irită?